Tiffinie Darke a print média hatásosságáról

Írta: Jess Taylor 2016.11.29

Az egyesült királysági kreatív hírügynökség, a Method igazgatója a print márkaüzenetek ROI-mérésének fontosságáról számol be

Szenvedélyesen hiszek a printben. A Methodnál rengeteg digitális és egyre több videótartalmat készítünk, de ma is a print a kedvenc formátumom. Ennek két oka van: először is, a printnek olyan tekintélye van, amit más médium nem képes reprodukálni, másodsorban pedig, ha prémium termékeket akarunk eladni, a digitális média nem nyújt életképes megoldást. Elég csak megnézni, hogy a luxustermékek hirdetőpiaca miként tekint magára. A print reklámok képesek hordozni azt a prémium jelleget, amire termékeik bemutatásakor szükségük van.

 

Print tartalom létrehozásakor fontos ugyanúgy előre meghatározni a kampány hatását, mint a digitálisnál. Először is ki kell találni, hogy a márkának mi a célja a tartalommal: eladásokat, márkaismertséget növelni, egy új ajánlatot népszerűsíteni? Ha ez világos, már van egy stabil kiindulópont.

A Brand USA-nek készítettünk egy natív hirdetést, Secrets of the South néven. A kampány keretében a déli államok kevésbé ismert részeit és nevezetességeit mutattuk be. A hirdetést lehozta a The Sunday Times nyomtatott változata, valamint a The Sunday Times Travel Magazine is. Lemértük a teljesítménymutatókat a kampány előtt és után, és arra jutottunk, hogy az olvasók háromnegyede érdeklődött az Egyesült Államokba utazás lehetőségeiről - ez 30 százalékos emelkedés a kampányt megelőző számhoz képest. Az olvasók kétharmada tervez az Államokba utazni az elkövetkező két évben. Ez több, mint 4 millió GBP utazási költséget jelent. Meg tudtuk mondani, átlagosan mennyi pénzt fordítana a kampány célközönsége az USA-ba utazásra, vagyis mennyit nem költenének utazásra, ha nem közöltük volna le a hirdetést. Az eredményt látva a Brand USA úgy döntött, hogy jövőre megint lefuttatja a kampányt.

A natív hirdetés a marketing egyik egyre nagyobb sikernek örvendő területét jelenti. Minden márka készít tartalmat, de sokszor problémájuk akad a megfelelő célközönség megtalálásával. Ha ki akarsz tűnni a tömegből és el akarod érni a közönségedet, a natív hirdetés remek megoldás. Ha van tartalomkészítéssel foglalkozó partnered, ő nemcsak a tartalom létrehozásában, hanem a célközönség megtalálásában is segíthet. Szerintem a natív hirdetés csak még népszerűbb lesz a közeljövőben. Egy olyan világban, ahol mindennek van valamilyen reklámtartalma, a márka üzenetének hasznosnak, szórakoztatónak kell lennie, valamint képviselnie kell a márka arculatát is. Ennek pedig a print ideális médiumát jelenti.