Minden, amit a print média hatásfokáról tudni kell

Írta: Ulbe Jelluma 2015.08.20

Az elkövetkező hónapok folyamán tartott konferenciák rengeteg alkalmat nyújtanak arra, hogy a részvevők naprakész tudásra tegyenek szert a print médiamixben betöltött szerepéről. Az első eseményt a WAN-IFRA tartja Hamburgban a kiadás témájában, ezt követően zajlik le az első amszterdami Nemzetközi Door Drop Média Kongresszus, az INMA Hírmédia Konferencia Budapesten, végül pedig a Print ereje című szeminárium Londonban.

Az első nemzetközi Door Drop Média Kongresszust Amszterdamban tartják szeptember 24-én. Az eseményen a reklámipar képviselői szólalnak fel a világ minden tájáról. A Kongresszus egyik napirendi pontja a door drop média, melyet sokan alábecsülnek, pedig a kutatások azt mutatják, hogy a door drop bizonyos termékek esetében nagyon is hatásos. A door drop egyre nagyobb mértékben megszemélyesíthető, valamint az adatok gyűjtése is egyre hatékonyabbá válik, ez pedig még jobban megnöveli a médium hatásfokát. A Kongresszuson többek között felszólal a Coop Denmark képviselője, Morton Hovmand Buch, aki az adatbázisok és a door drop kapcsolatáról fog beszélni a kereskedelmi szektor kontextusában. Mark Davies, a Whistl cég képviselőjeés a ELMA elnöke arról számol be, hogy a digitális média fogyasztói hogyan állnak hozzá a door drop médiához. Felszólal még Martyn Eustace a Print Power, Jan Lohse a MEDIAcentral, Ben van der Laan az Optivo NL és Caroline Villecroize az Adrexo képviseletében. A konferencia részleteiről többet megtudhat a weboldalukról.

A Londonban megrendezett A print ereje című szemináriumon a print média teljes értékláncának képviselői szólalnak fel. Richard Hale (Google) arról fog beszélni, hogy a print miképp fogja túlélni a jelenleg tapasztalható óriási változásokat. Mike Colling (MC&C) és Sue Todd (Magnetic) is ugyanezt az álláspontot képviselik. Sir Martin Sorrell arra mutat rá, hogy a print egy alulértékelt médium. Abba Newbery (NewsUK) és Simon Harrop (Brand Sense) két fontos, ám nem túl gyakran felmerülő témáról beszél: az idegtudomány és az olvasás kapcsolatáról, illetve a több érzékszerv együttes használatának előnyeiről a nyomtatott médiában. Felszólal még Martin Wright (Forum for the Future), Charles Jarrold (BPIF) és Mark Davies (Whistl).