Disney DM az elhízás ellen

Írta: Jess Taylor 2016.11.08

change 4 life disney
Brand Name: Public Health England/ Disney         Agency: OgilvyOne UK

Háttér

Az Egyesült Királyságban az elhízás egyre komolyabb problémát jelent: a népesség egyharmada túlsúlyos, a szülők 41 százaléka szerint nem komoly a baj, 79 százalékuk pedig semmilyen lépést nem is tesz ellene. A szakértők szerint legalább 1 órát kellene naponta tölteni testmozgással, ugyanis ez nemcsak az egészségnek tesz jót, hanem fejleszti az önbizalmat és a szociális készségeket is. Ezért született egy olyan kampány, amelynek az volt a célja, hogy a gyerekek elvégezzék az előírásnak megfelelő testedzést a nyári szünet alatt, amikor a szülők különösen pénz és ötletek szűkében vannak.

Esettanulmány

Az angol kormány és a Disney közreműködésével 2015-ben megalkotott Change 4 Life kampány egyedi módon közelítette meg a problémát. Olyan játékcsomagot hoztak létre, amely egész órás edzések helyett napi többszöri 10 perces intenzív mozgásra ösztönzi a 7-9 éveseket. A csomag az 57-féle játék mellett a híres Disney-karakterek matricáit, posztereit, valamint egy stopperórával ellátott karperecet is tartalmazott. A lényeg az volt, hogy ha a gyerekek letudták a hétre előírt edzést - melyet az interneten keresztül hitelesítettek - akkor érdekes és jópofa jutalmakat kaptak.

Eredmények

  • A kampány óriási sikerrel zárult: 700 ezer regisztráció érkezett a csomagra (ez az előzetes becsléseknél 22 százalékkal magasabb); 373 ezer gyerek jelentkezett be az első héten, a hatodik hétre pedig még mindig maradt 327 ezer - vagyis a többségüket valóban sikerült lekötni a nyári szünet időtartamára.
  • A kampányba bevonták a gyerekeket és a szülőket egyaránt: a szülők a hat hetes időtartam folyamán rendszeresen kapták az emaileket arról, hogy miért érdemes gyermeküknek folytatni a programot.
  • A karperecek közül rengeteget eladtak később az eBay-en.
  • A kampány második befutó lett a 2015-ös DM díjátadón.