A print magazinok akár 7%-kal is megemelhetik a márka teljesítményét

Írta: Ulbe Jelluma 2017.08.30

Az élelmiszermárkák iránti bizalom csökkenőben van. Egy franciaországi kutatásból kiderül, hogy a print magazinok, ha egy multimédiás kampány részeként használják őket, akár 7 százalékkal is megemelhetik az adott márkába vetett bizalmat, valamint a márkapreferenciát. Ez annak tudható be, hogy a nyomtatott magazinok minőséget, a relevancia és a közelség érzetét kommunikálják a fogyasztók felé.

Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a márkáknak manapság szembe kell néznie, a megfelelő hirdetési környezet felkutatása. A fogyasztó szemében növelniük kell a hitelességüket, emellett pedig a márka biztonságára is törekedniük kell. Ez különösen fontos feladat az élelmiszermárkák esetében, ugyanis a szektort nemrégiben számos botrány övezte, és emiatt negatív sajtót kapott. A franciaországi Ipsos által végzett Food Brand Trust című kutatás szerint print magazinok jelenthetik az egyetlen olyan csatornát, amelyen keresztül újból felépíthető a márkába vetett bizalom.

A nagy hirdetők komoly kampányba kezdtek a márkabiztonság és a ROI védelmében. Mindeközben a fogyasztók igyekeznek megbízható forrásokat találni, ahol megtalálhatják a releváns információkat, egyszersmind pozitív tapasztalatokra is szert tehetnek. Az új kutatások szerint a nyomtatott média pontosan ezt az igényt képes kiszolgálni.

A nyomtatott sajtó a legmegbízhatóbb

A németországi Institut für Demoskopie Allensbach nemrégiben készült tanulmánya arról tett jelentést, hogy a népesség legnagyobb része (69%) hajlamosabb hinni a print médiában - a magazinokban és a napilapokban - írtaknak, mint a közösségi hálózatoknak, amennyiben egymásnak ellentmondó információt olvasnak. Az EBU - Médiabizalom című 2017-es jelentés szerint a nyomtatott sajtóba vetett bizalom az elmúlt négy év során 12%-kal nőtt. Az olvasók nagyra értékelik a nyomtatott sajtóban használt professzionális, emberi hangnemet is, különösen az internetes bejegyzésekkel összehasonlítva, amelyek gyakran agresszívek és vulgárisak. Ez lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a print médiában történő hirdetés révén a legmegbízhatóbb hirdetési csatornát válasszák (forrás: Rakuten Marketing).

 

Print = minőség, relevancia, közelség

A nagy élelmiszermárkák világát megvizsgálva az Ipsos Franciaországban végzett kutatása alapján arra jutott, hogy a francia vásárlók kevesebb, mint egynegyede lát összefüggést a márka ismertsége és a minőség garanciája között. Számukra a termékek ára bír a legnagyobb jelentőséggel, ám annak eredete (helyi, biotermék stb.) is egyre fontosabb. Az élelmiszer minőségébe vetett bizalom az elmúlt tíz év során jól láthatóan lecsökkent - a fogyasztók 53%-a gondolja úgy, hogy az élelmiszerek minősége sokat esett.

Az Ipsos France arra jutott, hogy a fogyasztói bizalomnak az élelmiszeripar területén négy fő aspektusa van: a közelség, a relevancia, a minőség és az ismerősök által tett javaslatok. Ezen elemek kombinációja az, amely megnöveli a fogyasztói bizalmat és a márkapreferenciát. A kutatás szerint a nyomtatott magazinok különösen jól képesek aktiválni mind a négy aspektust.

 

A televízió különösen a javaslatokra hat ki, illetve a minőség terén is versenytársa a printnek. Ha a hirdetők egy multimédiás kampány részeként használják a print magazinokat - digitális vagy televíziós hirdetésekkel egyszerre -, akkor akár 7 pontnyi növekedés is elérhető a márkapreferencia terén. A minőségi szerkesztői tartalom rengeteget tesz hozzá a hirdetett márkák hitelességéhez, ez pedig megnöveli a közelség, a relevancia és a bizalom érzetét.

A három legnagyobb francia kiadó által vezetett Food Brand Trust projekt keretében a márkák személyre szabott tartalmat, valamint szerkesztői munkát vásárolhatnak a kiadók 33 magazinmárkájában, így kivehetik a részüket a megcsappant fogyasztói bizalom visszaállításában. A Food Brand Trust tanulmányáról itt találhat további információt (francia nyelven).