A print hirdetések hatásosabbak, mint az internet-, vagy tévéreklámok

Írta: Shareena Patel 2016.02.08

Jogosan elmondhatjuk, hogy a print reklámok a legeredményesebbek. Egy, a Millward Brown által végzett amerikai tanulmány szerint a print növeli a márka ismertségét, és vásárlásra ösztönöz. Körülbelül 100 esetet vizsgáltak meg, és arra jutottak, hogy a print egyedi előnyeit - megbízható tartalom, fogyasztói elköteleződés létrehozása - a többi médium is igyekszik kihasználni.

 

Az alábbi okok miatt érdemes ma is print hirdetésekbe fektetni:

1. A print reklámok növelik a márka ismertségét és a fogyasztók emlékeznek rájuk

Az emberek könnyebben emlékeznek vissza egy olyan hirdetésre - és annak tartalmára -, amit nyomtatásban láttak. A Temple Egyetem idegtudománnyal foglalkozó kutatói ezt egyértelműen kimutatták a brand mapping használata révén. Ezen felül az MPA (magazin média egyesület) nemrégiben tett közzé egy cikket, Mit árul el az idegtudomány a print magazin hirdetések hatásáról címmel. A cikk összefoglalja a fogyasztói márkákat érintő kutatások lényegét, arra koncentrálva, hogy mennyiben más a papír-alapú és a digitális információ fogyasztásának természete. Az eredmények alapján a fizikai, megfogható anyagok jobban igénybe veszik az agy érzelmi hatásokat feldolgozó részét, mint a digitális média.

2. A print minden platformon növeli a hirdetések hatásfokát

 

Annak érdekében, hogy a marketingesek a mai világban is költséghatékony, de egyben hatásos módon juttathassák célba üzenetüket, több csatornát kell egyszerre igénybe venniük. A Millward Brown-elemzés szerint a print és a televíziós reklámok együttes használatával jobb eredményeket lehet elérni, mint a digitális és a televíziós reklámokkal. A kutatás kimutatja, hogy a digitális és a televíziós reklámokra is jobban emlékeznek a fogyasztók, ha a print is része a médiamixnek. Tehát a print használata révén a fogyasztó könnyebben visszaemlékszik a televízióban vagy az interneten látott reklámok hirdetéseire is.

3. A kiadók garantálják, hogy a print hirdetések megnövelik a márka eladásait és a ROI is megnő

 

Az MPA bevezette a Print Magazines Sales Guarantee intézményét. Ez egy garancia, mely biztosítja a marketingeseket print kampányuk befektetésének megtérüléséről, ellenkező esetben pedig visszakapják a pénzüket. Azért, hogy valaki jogosult lehessen a garanciára, követhető adatokkal kell rendelkeznie, ezen felül 150 bruttó eléréssel kell rendelkeznie egy magazin médiumon belül 12 hónapon át. Számos magazin vett részt hasonló programokban, mint például a Hearst Magazin, a Tim Inc., a Conde Nast és a Meredith Corp.

A print hirdetések tehát összességében növelik a márkaismertséget, valamint a digitális reklámok hatásfokát. Erre csakis a print képes, éppen ezért továbbra sem tekinthető "halott" médiumnak.


Forrás: Adweek / Newsmedia UK